Фітотерапевт

Природні дари для здоров’я

Вчені виявили близько 1500 невідомих науці вірусів

Група дослідників з Австралії і Китаю відкрила близько 1500 нових вірусів. Результати дослідження опубліковані на сайті журналу Nature.

Для роботи над проектом вірусологи зібрали колекцію понад 220 мешкаючих в Китаї видів безхребетних, в тому числі комах і павуків, виділили зразки їх РНК і розшифрували ланцюжок, використовуючи найсучасніші методи молекулярної генетики.

Відсортувавши і проаналізувавши отриману інформацію, вчені виявили сотні невідомих науці вірусів. Дослідження проводилися в лабораторіях Китайського центру з профілактики хвороб і контролю за вогнищами їх виникнення. За словами співробітника Інституту з контролю і запобігання інфекційним захворюванням Чжана Юнчжена, результати роботи дослідників ставлять під сумнів загальноприйняту нині класифікацію вірусів.

Деякі з виявлених РНК-вірусів настільки відрізняються від вже відомих науці, що цілком можуть бути віднесені до самостійних родин. Крім того, вірусологи виявили зв’язок між еволюцією вірусу і його носія, і ця обставина, як вважає професор Інституту біомедичних наук при університеті Фудань Сюй Цзяньцін, здатне радикально змінити уявлення людей про походження життя на Землі.

«Ми виявили, що більшість груп вірусів, що вражають хребетних, в тому числі людину, і викликають такі відомі всім хвороби, як грип, насправді походять від тих, що присутні в організмах безхребетних», – заявив Бі-бі-сі професор Едвард Холмс з університету Сіднея.
За його словами, зібрані дослідниками дані говорять про те, що РНК-віруси вражали безхребетних багато мільярдів років. Відомо, що деякі види безхребетних можуть бути переносниками небезпечних для людини вірусів, таких як ЗІКу або денге. Однак автори дослідження припускають, що відкриті ними віруси не становлять для людей смертельної загрози.

РНК-містять називаються віруси, генетична інформація яких міститься не в ДНК, а в одно- або двохланцюжковій лінійній РНК (макромолекулі рибонуклеїнової кислоти).

Цікаві матеріали: