Фітотерапевт

Природні дари для здоров’я

Антибіотики нез’ясовним чином викликають у людей напади

Антибіотики з класу цефалоспоринів можуть викликати судоми та епілептичні припадки, передбачити які неможливо.

Нове наукове дослідження російських вчених з Інституту еволюційної фізіології і біохімії РАН в Санкт-Петербурзі підтвердило, що наслідком прийому цефалоспоринів може стати розвиток судом і епілептичних нападів, – але в той же час вчені встановили, що механізм таких нападів не такий, яким його до цього бачила наука. Чому антибіотики провокують напади епілептичного характеру? – це питання, яке поки залишається без відповіді.

За словами науковців фахівців, все «сильні» антибіотики мають побічні ефекти. Вже помічено, що судоми та епілептичні припадки, що виникають на тлі прийому препаратів класу цефалоспоринів, можуть зберігатися навіть після того, як пацієнт перестає приймати ліки.

Раніше стверджувалося, що напади епілепсії, викликані деякими антибіотиками, пов’язані з тим, що подібні препарати порушують роботу «гальмують» рецепторів головного мозку (конкретно ГАМК-нейронів, особливої групи нервових клітин). Автори нового проекту представили докази того, що це не так, повідомляється в присвяченій їх роботі публікації журналу Biochemical and Biophysical Research Communications. Вони виявили: для того, щоб виявилися пошкоджені ГАМК-нейрони, людина повинна прийняти «кінську дозу» ліків.

«Цефалоспорини викликають напади якимось іншим шляхом, активуючи інші ланцюжки нейронів або використовуючи порушення в його роботі. Ми помітили, що антибіотик набагато сильніше діє на клітини мозку в тих випадках, коли порушений іонний баланс. Це дуже добре поєднується з тим, що епілептичні напади набагато частіше вражають людей з нирковою недостатністю», – розповіли автори наукової роботи на сторінках журналу.

Вчені проведуть нову серію експериментів в спробах розкрити реальний механізм розвитку нападів – це повинно допомогти знайти і найбільш ефективний метод захисту від них.

Цікаві матеріали: